Rapaz manifestándose en Compostela a favor do galego. |
110. Investiga que é un microconto. Logo argumenta por que podemos considerar este texto un microconto.
111. Os pronomes persoais eu e yo neste texto non teñen o seu significado gramatical habitual senón que adquiren unha nova significación. Explica todo o que poden significar eu e yo neste contexto.
Cartel en Aturuxo! (Boiro) baseado na frase do conto de Sechu Sende coa imaxe do cadro O berro de Edvard Munch. |
112. En 2007 o xornal Galicia Hoxe facíalle unha entrevista a Séchu Sende, nela podemos atopar o seguinte:
Que quere dicir a frase ‘Eu nunca serei yo’?
Foi a orixe do libro. Foi un verso dun poema. Regaleille á miña moza unha camiseta con ese verso. É un verso contra a colonización cultural, na tradición da poesía de resistencia. Quen proclama iso anuncia que forma parte dunha cultura que non se vai deixar asoballar nin desaparecer.
Coincide a intención do escritor coa que ti lle atribuíches ao texto? Cal é a diferenza ou diferenzas?
114. Esta frase ademais de ser unha defensa do galego indica tamén unha reafirmación na defensa do propio, do más íntimo que son eu, a miña propia persoa.
En 2010, a Coordinadora Galega de Equipos de Normalización e Dinamización Lingüística lanzou unha campaña publicitaria baseándose nesta idea.
O que se pretendía transmitir con esa campaña é o seguinte:
Que ter unha lingua propia é unha SORTE, non unha desgraza, é un ORGULLO, non un problema...
Porque hai quen se empeña en ver, ou en facer ver, o galego coma un problema, e non o é, é un motivo de ORGULLO.
Por iso lanzamos esta campaña, para PRESUMIR do que somos, do que temos, do noso, para FACHENDEAR da nosa lingua.
E ese orgullo a nós xa nos vén de vello, e herdámolo de moitos que se esforzaron antes ca nós pola lingua, pero queremos que se estenda e que dure, por iso deseñamos esta campaña non como algo puntual, senón coma unha campaña que nos gustaría que fose duradeira no tempo, igual ca o ORGULLO de ter unha lingua propia, un patrimonio que debemos conservar.
O ORGULLO por ter unha lingua de futuro que –se queremos– podemos utilizar en todos os ámbitos.
O ORGULLO por ter unha lingua que nos abre camiños á comunicación con millóns de persoas no mundo.
O ORGULLO de ter unha lingua de noso.
a) Observa agora estes catro vídeos da campaña e contesta para cada un a estas preguntas: Cal é o obxectivo xeral? Cal é o ámbito de normalización que pretende? Cres que deixa clara a súa mensaxe? Que provoca en ti así de primeiras?
b) Cres que esta campaña ten razón no que di?
Se a túa resposta é Si vai a c).
Se a túa resposta é Non vai a d).
Se a túa resposta é Si vai a c).
Se a túa resposta é Non vai a d).
c) Cres que o estudo desta campaña vai cambiar en algo o teu comportamento lingüístico?
Se a túa resposta é Si, explica en que cres que o vai cambiar.
Se a túa resposta é Non vai a e).
Se a túa resposta é Si, explica en que cres que o vai cambiar.
Se a túa resposta é Non vai a e).
d) Razoa con argumentos a túa resposta negativa.
e) Dis que cres que a campaña ten razón pero que non vas cambiar en nada, se falas galego sempre non fagas nada máis. Se non falas galego sempre intenta explicar o porqué da túa contradición.
115. Se estás de acordo coa campaña elabora un argumentario de por que ti nunca serás tu. Logo podedes sumar os vosos argumentarios e montalos en banda deseñada, podcast ou vídeo. Se o desexades tamén lle podedes enviar o voso material á Coordinadora de Equipos para que o publicite (correo@coordinadoraendl.org).
116. Deseñade diferentes camisetas co lema de Séchu Sende.
115. Se estás de acordo coa campaña elabora un argumentario de por que ti nunca serás tu. Logo podedes sumar os vosos argumentarios e montalos en banda deseñada, podcast ou vídeo. Se o desexades tamén lle podedes enviar o voso material á Coordinadora de Equipos para que o publicite (correo@coordinadoraendl.org).
116. Deseñade diferentes camisetas co lema de Séchu Sende.